Khasiat Kulit Bawang Yang Selama Ini Tidak Di Dedahkan,Untuk Penyakit Darah Tinggi & Stroke.

Khasiat Kulit Bawang Yang Selama Ini Tidak Di Dedahkan,Untuk Penyakit Darah Tinggi & Stroke.



Sebahagian orang malaysian sering kali buang bahagian-bahagian yang paling berguna dari buah-buahan serta sayur-sayuran dalam kehidupan harian-., satu diantara segi yang sering kali dibuang iaitu kulit walaupun sebenarnya sisi ini mempunyai banyak nutrisi untuk badan.

Pakar pemakanan menasihatkan kita agar tidak buang beberapa kulit sayur-sayuran dan buah-buahan, termasuk kulit bawang, kulit limau serta kulit tembikai kerana kaya nutrisi yang boleh tingkatkan kesihatan manusia.


Sebahagian kegunaan kulit bawang merah mungkin saja belum pernah kita ketahui, namun beberapa pakar pemakanan menyampaikan kulit bawang merah sebagai makanan super! "Yuuk kita mencari info apa sajakah manfaatnya serta alasannya kenapa!

Manfaat Kulit Bawang Merah Yang Tidak sering Di ketahui Perlu difahami apabila kulit bawang merah itu sentiasa dibuang baik di pasaran atau dapur, fikirkan berapakah tan dalam harian-. makanan berkhasiat ini dibuang sekian saja! Itu manfaat kulit bawang merah untuk kesihatan:


 Pertama, kulit bawang merah mengandungi quercetin, quercetin iaitu satu p! Gm3n tanaman yang dapat menolong anda kurangkan desakan dar4h dan mencegah penyumb4tan p3mbul "uh dar4h hingga terlepas dari penyakit kritikal seperti tekanan dar4h tinggi atau stroke.

Kedua, zat antidioksidan serta quercetin yang ada pada kulit bawang merah diakui mempunyai kesan anti-inflamasi (anti radang) yang menolong rawatan penyakit dengan gejala perad4ngan.


 Ketiga, kulit bawang merah mempunyai kandungan serat yang tinggi hingga boleh . melancarkan system pencernaan, serta kulit ini boleh meng4ndung sebatian fenolik yang di ketahui boleh mencegah penyakit koronari.

Ke empat, manfaat kulit bawang lalu yakni boleh menolong mengubati kaki kekejangan,

langkahnya dengan merebus kulit bawang di air kurun waktu 10 s / d 20 minit lalu angkat kulit dari air. Minum ramuan ini seperti seperti minum teh termasuk dulu tidur, jadi dalam masa 1 minggu akan terasa khasiatnya dalam merawat kaki kejang.


 Kelima, kulit bawang merah boleh dijadikan campuran dalam tepung, sehingga anda boleh makan roti dengan kandungan anti-oksidan!


sumber = putera izman.com

0 Response to "Khasiat Kulit Bawang Yang Selama Ini Tidak Di Dedahkan,Untuk Penyakit Darah Tinggi & Stroke."

Post a Comment